UZEM SİSTEMİNE GİRİŞ HAKKINDA

UZEM SİSTEMİ: https://ue.mku.edu.tr

Uzaktan eğitim sürecinde; öğrencilerin sisteme giriş, ödev, sınav ve derse giriş konularında yaşadığı mağduriyetleri giderebilmek için dikkat edilmesi gerekli hususlar web sayfamızın sıkça sorulan sorular bölümünde yer almaktadır. 

UZEM sistemine giriş için kullanıcı adınız öğrenci numaranızdır. E-Posta ya da TC kimlik no ile giriş yapmayınız. Şifreniz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) şifrenizdir. 

UZEM sistemindeki veriler OBS veri tabanından senkronizasyonla çekilmektedir. Eğer kullanıcı hesabınız yok ya da ilgili bilgilerinizde eksiklik var ise Öğrenci İşleri birimi ile görüşebilirsiniz. Yeni kayıt olan öğrencilerin sisteme erişimi için UZEM senkronizasyon sürecinin tamamlanması beklenmelidir.  

"Kullanıcı adı ve şifresi hatası alıyorum."

Öğrenci numaranız ya da kullanıcı adınız ile giriş yapınız. E-Posta ya da TC kimlik no ile giriş yapmayınız. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) şifrenizi yazınız.

"Şifremi bilmiyorum / Şifremi unuttum."

sifre.mku.edu.tr adresinden yeni şifre alınız.

"Her zaman girdiğim şifremle şimdi sisteme giremiyorum."

6 aydan uzun süre şifre değişikliği yapmayan öğrencilerin şifreleri sistem tarafından silinebilir. sifre.mku.edu.tr adresinden yeni şifre alınız ve 6 ayda bir şifrenizi değiştiriniz.

"Aynı şifreyle bilgisayardan sisteme girebiliyorum ama telefonumdan giremiyorum."

Şifre içindeki noktalama işaretlerini başka bir kodlama ile sisteme gönderen bir klavye uygulamsı kullanıyorsunuzdur. Telefonun klavye uygulamasını değiştiriniz ya da yeni bir klavye uygulaması yükleyiniz.

"Telefonuma şifre onay SMS kodu gelmiyor / Sistemdeki telefon numaram yanlış."

ogrenci@mku.edu.tr ya da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçerek telefon numaranızı güncelleyiniz.

"Mahkeme kararı ile adımı/soyadımı değiştirdim ama sistemde eski adım/soyadım gözüküyor."

ogrenci@mku.edu.tr ya da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçerek OBS ve UZEM bilgilerinizi güncelleyiniz.

"OBS’deki derslerim ile UZEM’deki derslerim uyuşmuyor / Dersimin şubesi yanlış / UZEM derslerim eksik / Hiçbir dersim gözükmüyor."

İlgili derslerin UZEM dersi olarak tanımlanıp tanımlanmadığını teyit etmek için ogrenci@mku.edu.tr adresi ya da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

"Derslerimle ilgili WhatsApp gruplarını öğrenmek / gruplara eklenmek istiyorum."

Konuyla ilgili olarak dersin hocasıyla iletişime geçmeniz gerekmektedir. Hocanızla iletişim kurmak için UZEM üzerinden ilgili dersin sayfasında bulunan "İletişime Geç" butonunu kullanınız.

---

Her hangi bir sorunla karşılaşmamak için Google Chrome web tarayıcısını kullanınız.

---

UZEM sistemi ile ilgili yaşadığınız sorunlar için uzemdestek@mku.edu.tr e-posta adresine ilgili şikayetinizi ya da talebinizi öğrenci numaranızla birlikte iletiniz.