UZEM Sistemine Giriş Sıkça Sorulan Sorular Kılavuzlar Uzaktan eğitimde; öğrencilerin ödev, sınav, ders ve sisteme giriş konusunda yaşadığı mağduriyetleri giderebilmek için dikkat edilmesi gerekli hususlar aşağıda belirtilmiştir. A. SİSTEME GİRİŞ 1. Kullanıcı adı ve şifresi hatası alıyorum. Öğrenci numaranız ile giriş yapınız. E-Posta ya da TC kimlik no ile giriş yapmayınız. Şifreniz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) şifreniz ile aynıdır. 2. Şifremi bilmiyorum / Şifremi unuttum. sifre.mku.edu.tr adresinden yeni şifre alınız. 3. Her zaman girdiğim şifremle şimdi sisteme giremiyorum. 6 aydan uzun süre şifre değişikliği yapmayan öğrencilerin şifreleri sistem tarafından silinebilir. sifre.mku.edu.tr adresinden yeni şifre alınız ve 6 ayda bir şifrenizi değiştiriniz. 4. Aynı şifreyle bilgisayardan sisteme girebiliyorum ama telefonumdan giremiyorum. Şifre içindeki noktalama işaretlerini başka bir kodlama ile sisteme gönderen bir klavye uygulamsı kullanıyorsunuzdur. Telefonun klavye uygulamasını değiştiriniz ya da yeni bir klavye uygulaması yükleyiniz. 5. Telefonuma şifre onay SMS kodu gelmiyor / Sistemdeki telefon numaram yanlış. ogrenci@mku.edu.tr ya da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçerek telefon numaranızı güncelleyiniz. 6. Mahkeme kararı ile adımı/soyadımı değiştirdim ama sistemde eski adım/soyadım gözüküyor. ogrenci@mku.edu.tr ya da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçerek OBS ve UZEM bilgilerinizi güncelleyiniz. 7. Bilgisayarım ve internetim olmadığı için UZEM sistemini kullanamıyorum. Cihaz ve internet desteği almak için bulunduğunuz ilin valiliği ya da ilçenin kaymakamlığı veyahut size en yakın üniversite ile iletişime geçiniz. 8. Mobilde Safari tarayıcıda aktiviteleri açamıyorum, DERSE KATIL butonuna tıklanmıyor, DERSE KATILAMIYORUM ne yapmalıyım? IOS mobil cihazlarda Safari tarayıcısı ile girildiğinde Görüntüle, Katıl, Tamamla gibi butonlar işlevlerini yerine getiremeyebilmektedir. Bu durum Safari tarayıcısının Pencereleri Engelle özelliği nedeniyle kaynaklanmaktadır. Safari ayarlarında bulunan bu özelliği kapatarak aktivitelere ulaşabilirsiniz. https://yardim.advancity.com.tr/egitim365/mobilde-safari-taraycda-aktiviteleri-acamyorum-ne- 9. Geçmiş sanal sınıf tekrar izlemelerini defalarca izlememe rağmen videonun üzerinde sürekli kırmızı renkli 'Tamamlanmadı' notu çıkıyor. Ders izleme yüzdesi bir turlu yükselmiyor. Ne yapmalıyım? https://yardim.advancity.com.tr/egitim365/gecmis-sanal-snf-tekrar-izlemelerini-defalarca-izl B. DERS ve ÖDEVLER GENEL UYARILAR Ödevlerinizi ilgili derse yükleyiniz. UZEM destek e-postasına ödev göndermeyiniz. Hocalarınızın belirlediği tarihler arasında ilgili aktiviteler, UZEM sayfanızdaki "Yakında Başlayacak Aktivitelerim" başlığı altında gözükür. 1. OBS’deki derslerim ile UZEM’deki derslerim uyuşmuyor / Dersimin şubesi yanlış / UZEM derslerim eksik / Hiçbir dersim gözükmüyor. İlgili derslerin UZEM dersi olarak tanımlanıp tanımlanmadığını teyit etmek için ogrenci@mku.edu.tr adresi ya da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. 2. Derslerimle ilgili WhatsApp gruplarını öğrenmek / gruplara eklenmek istiyorum. Konuyla ilgili olarak dersin hocasıyla iletişime geçmeniz gerekmektedir. Hocanızla iletişim kurmak için UZEM üzerinden ilgili dersin sayfasında bulunan "Mesaj gönder" butonunu kullanınız. 3. Yaklaşan sınav, ödev ve sanal sınıf aktiviteleri anasayfamda gözükmüyor. uzemdestek@mku.edu.tr e-posta adresine ilgili şikayetinizi öğrenci numaranızla birlikte iletiniz. Sorun düzeltilene kadar yaklaşan aktiviteler konusunda mağdur olmamanız için, dersleriniz içerisinde oluşturulmuş sınav, ödev, sanal sınıf gibi aktivitelerin tarih ve saatlerini belli aralıklarla kontrol ediniz; eğitmenlerin duyurulardan paylaştığı sanal sınıf, sınav ve ödev teslimi ile ilgili tarih ve saat duyurularını yakından takip ediniz. 4. Hocanın yüklediği gelecek haftaki sınav veya ödevler bende gözükmüyor. Sisteme yüklenen tüm ders içerikleri, öğrenci hesaplarında hafta hafta ve o haftanın ilk pazartesi günü açılmaktadır. 5. Ödev yüklerken desteklenmeyen dosya tipi uyarısı alıyorum. Ödevlerinizi resim ve video formatlarında ya da Excel, Word, PDF olarak yükleyiniz. Bu formatların dışında yükleme yapılacaksa ZIP ve RAR formatında sıkıştırılarak yükleyiniz. 6. Ödevim birden fazla dosyadan oluşuyor ama sistem tek dosya yüklememe izin veriyor. Sistem sadece tek bir dosya yükleme üzerine ayarlanmıştır. Ödevinizi oluşturan görüntü ve metinleri; Word, Power Point gibi ofis programları içine yerleştirerek ya da ZIP ve RAR formatında sıkıştırarak tek dosya yapınız ya da tek bir PDF dosyası içinde birleştiriniz. 7. Ödevimi yanlış yükledim, silip tekrar yükleyemiyorum / Ödev yükleme hakkım yok. Ödev aktivitelerine yükleme hakkı sayısı, ödev aktivitesini oluşturan hocanız tarafından belirlenmektedir. Hocanızınla iletişime geçip ilgili aktivite için yükleme sayısını 2 veya daha fazla olacak şekilde bir düzenleme isteyiniz. C. SANAL SINIF 1. Sanal sınıf dersine girmemek, devamsızlık konusunda sıkıntı yaratabilir mi? Bu durumla ilgili, dersin hocasıyla iletişime geçmeniz gerekmektedir. Hocanızla iletişim kurmak için UZEM üzerinden ilgili dersin sayfasında bulunan "Mesaj gönder" butonunu kullanınız. 2. Sanal sınıf ders tekrarlarını izliyorum ama aktivite “tamamlandı” olarak gözükmüyor. İlgili ders aktivitesinin bitirme kriteri hocanız tarafından "canlı ve tekrarını izleme oranı" olarak değil, "canlı izleme oranı" olarak ayarlanmıştır. Bu durumda sonradan izlemeniz dersi tamamlama kriteri olarak değerlendirilmez. 3. Sanal sınıf dersini baştan sona hem canlı hem tekrar izlememe rağmen aktivite “tamamlandı” olarak gözükmüyor. İlgili ders aktivitesinin bitirme kriteri hocanız tarafından belirlenmemiş olabilir. Bitirme kriteri olmayan sanal sınıf için "tamamlama" raporu oluşmaz. 4. Sanal sınıf dersi esnasında hoca istek gönderdiğinde kamera ve mikrofon sorunu yaşıyorum. Şu linkteki kılavuzu inceleyiniz ve bilgisayarınızda doğru kamera ve mikrofon ayarlarını seçtiğinizden ve gerekli izinlere onay verdiğinizden emin olunuz. 5. Sanal sınıf derslerim canlı yayınlanırken açılıyor ama sanal ders tekrarlarım sonradan açılmıyor. Dersin hocasıyla iletişime geçip ilgili sanal sınıf dersinin tekrar yayınının açık olup olmadığını teyit ediniz. Tekrar yayınının açık olmasına rağmen ses, görüntü ve sunumda sorun yaşıyorsanız uzemdestek@mku.edu.tr e-posta adresine ilgili şikayetinizi iletiniz. 6. Sanal sınıf derslerim / sanal ders tekrarlarım bilgisayarda açılıyor ama telefonda açılmıyor. Huawei ve General Mobile marka bazı telefonlarda UZEM sanal sınıf dersleri gözükmeyebilir. Eğer bu marka telefonlara sahipseniz başka bir cihaz ile deneme yapınız. 7. Sanal sınıf derslerim / sanal ders tekrarlarım telefonda açılıyor ama bilgisayarda açılmıyor. Güncel Google Chrome web tarayıcısı ile sisteme giriş yapınız. Sistemi kullanırken web tarayıcısında açılan tüm izin isteklerini onaylayınız. 8. Sanal sınıf derslerim / sanal ders tekrarlarım bilgisayar ve telefonda açılmıyor / Ses ve görüntü kesik kesik geliyor ya da hiç gelmiyor. Müşterisi olduğunuz internet sağlayıcısı ve kullanmakta olduğunuz internet altyapısı ilgili sıkıntı olabilir. 10 mbps altı hızlarda sanal sınıf derslerinde bağlantı sorunu olabilir. İnternet hızınızı test ediniz. D. SINAVLAR GENEL UYARILAR Her hangi bir sorunla karşılaşmamak için Google Chrome web tarayıcısını kullanınız. Mümkünse sınavlara, kablolu internete bağlı bir bilgisayar ile giriniz. Kablosuz bağlantıların anlık kopmaları sınavdan düşmenize sebep olabilir. Eşleştirmeli sorularda, eşleştirmeler karşılıklı olarak boş bırakılmamalıdır. Aksi taktirde ilgili sorular "cevaplanmamış" olarak değerlendirilecektir. Sınav sayfası açıkken bilgisayarda soruları cevaplama dışında başka hiç bir işlem yapmayınız. Sınav esnasında yaptığınız tüm işlemler log olarak kayıt altına alınmakta ve hocanız tarafından görülmektedir (Sınav sayfasını aşağıya almak, sınav sayfası açıkken tarayıcıda yeni sekme açmak, sınav sayfası açıkken geri tuşuna basmak, UZEM oturumu açıkken başka bir sekmede yeni UZEM girişi yapmak, sınav sayfasını tarayıcıda yenilemek, UZEM sayfasını tarayıcı içinde "Gizli Pencere" olarak açmak.). Sınavdan tarayıcıyı kapatarak değil, yeşil renkli “Sınavı Bitir” butonuna basarak çıkınız. "Sınavı Bitir" butonuna bastıktan sonra sınava tekrar girmeyiniz, yoksa verdiğiniz tüm cevaplar sıfırlanır. Sınavınızla ilgili olarak hocanızla iletişim kurmak için UZEM üzerinden ilgili dersin sayfasında bulunan "Mesaj Gönder" butonunu kullanınız. Telafi sınavı için dilekçenizi okuduğunuz okulun öğrenci işlerine gönderiniz. UZEM destek e-postasına göndermeyiniz. Bütünleme sınavları için telafi sınavı yoktur. 1. Sınav aktivitesine giriş yapamıyorum. Hocanızın sınava giriş için belirlediği dakika aralığına ve sınav için belirlediği süreye dikkat ediniz. İzin verilen dakika aralığından sonra sınava giriş yapamazsınız. 2. Sınav aktivitesi, sınav başlangıcına dakikalar kala UZEM sisteminde gözüktüğü için sınavı kaçırdım. Sınav tarihini belirleme ve duyurusunu yapma hocalarınızın yetkisindedir. Hocanızla iletişim kurmak için UZEM üzerinden ilgili dersin sayfasında bulunan "Mesaj gönder" butonunu kullanınız. 3. Sınav süresinin bitmesiyle sayfa kapandı. Verdiğim cevaplar kaydedilmiş midir? Belirtilen sınav süresi bittiği an sınavınız sonlandırılır ve o ana kadar verdiğiniz cevaplar otomatik kaydedilir, herhangi bir kayıp olmaz. 4. Tüm soruları cevapladıktan sonra yeşil renkli "Sınavı Bitir" butonuna basmayıp direkt sayfayı kapattım. Bu şekilde cevaplarım silinir mi? Sınav sürecince verdiğiniz tüm cevaplar otomatik kaydedilir ve herhangi bir kayıp olmaz. 5. Yeşil renkli "Sınavı Bitir" butonuna bastıktan sonra tekrar sınav aktivitesine girmeye çalıştım, verdiğim cevaplar gözükmüyordu. "Sınavı Bitir" butonuna bastıktan sonra tekrar sınava girmeye çalışırsanız bir önceki verdiğiniz cevaplar sıfırlanır ve yeni bir sınav süreci başlar. 6. Sınav süresi çok az, yetiştiremiyorum / Sınav giriş aralığı süresi çok kısa, giriş yapana kadar sınav kapanıyor. Sınav süresi belirleme gibi düzenlemeler hocalarınızın yetkisindedir. Hocanızla iletişim kurmak için UZEM üzerinden ilgili dersin sayfasında bulunan "Mesaj gönder" butonunu kullanınız. 7. Şıkların işaretleme kısmı gözükmüyor. Sınav sayfasını yenilerseniz işaretleme kısmı gözükecektir. Sayfayı yenilemeniz sınavdan düşmenize sebep olmaz. 8. Soru ve şıklar hatalı / Soru var ama şıklar yok / Soru ve şıklar okunmayan karakterler içeriyor. Sınav düzenleme ve soruları hazırlama, hocalarınızın yetkisindedir. Hocanızla iletişim kurmak için UZEM üzerinden ilgili dersin sayfasında bulunan "Mesaj gönder" butonunu kullanınız. 9. Sınavdan düştüm, tekrar girmek istediğimde sınava girilemez uyarısı veriyor. Sınav oturum hakkı tanımlama ve yeni giriş hakkı verme hocalarınızın yetkisindedir. Hocanızla iletişim kurmak için UZEM üzerinden ilgili dersin sayfasında bulunan "Mesaj gönder" butonunu kullanınız. 10. Sınavda cevaplarım kaydedilmiyor / Sınavı sonlandıramıyorum / Sistem sürekli sınavdan atıyor. Eviniz ve bölgenizdeki düşük hızlı internetten ya da UZEM sistemindeki yoğunluktan dolayı sınavlara giremediyseniz okuduğunuz okulun öğrenci işleri birimine dilekçe gönderip telafi sınavı isteyiniz. Konu ile ilgili olarak ogrenci@mku.edu.tr e-posta adresinden ya da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından yardım alabilirsiniz. Bütünleme sınavları için telafi sınavı yoktur. 11. İnternet koptu / Hastalandım / Bilgisayar ve telefonum bozuk, sınavlarımı kaçırdım. Okuduğunuz okulun öğrenci işleri birimine yaşadığınız sorunla ilgili dilekçe gönderip telafi sınavı isteyiniz. Konu ile ilgili olarak ogrenci@mku.edu.tr adresinden ya da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından yardım alabilirsiniz. Bütünleme sınavları için telafi sınavı yoktur. 12. Yaşadığım bölgede elektrik kesintisi var, sınava nasıl gireceğim? Bilgisayar yerine GSM interneti olan akıllı telefon veya tablet üzerinden Chrome tarayıcısı ile sınava girebilirsiniz. Olası bir elektrik kesintisine karşı sınav öncesi telefon ya da tabletinizin şarjını doldurunuz. 13. Sınavımı bitirdim ama aldığım puanı göremiyorum. Dersin hocasıyla iletişime geçiniz. Sınav puanını yayınlama hocalarınızın yetkisindedir. Duyurular Haberler Etkinlikler Başlık Yayın Tarihi UZEM Sistemi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular 18 Kasım 2024 Pazartesi UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ' nin Bütün Duyuruları Görüntüle Başlık Yayın Tarihi UZEM Kullanım Kılavuzları 18 Kasım 2024 Pazartesi SIKÇA SORULAN SORULAR 18 Kasım 2024 Pazartesi UZEM SİSTEMİNE GİRİŞ HAKKINDA 04 Ekim 2024 Cuma Kampüs365 Genel Eğitim (2 Oturumun Tamamı) 17 Kasım 2023 Cuma UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ' nin Bütün Haberleri Görüntüle Başlık Yayın Tarihi