MİMARLIK BÖLÜMÜ 2018-2019 BAHAR YARIYILI TEKNİK GEZİSİ

Mimarlık Bölümü 2018 - 2019 Bahar yarıyılı teknik gezisi detaylı bilgi için TIKLAYINIZ.

 

 

HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ

2018-2019 BAHAR YARIYILI TEKNİK GEZİSİ

14-15 MART 2019

 

ŞANLIURFA (GÖBEKLİTEPE, HARRAN, BİRECİK, ŞANLIURFA MÜZE KOMPLEKSİ-ARKEOPARK-KÜLTÜR YOLU, ŞANLIURFA TARİHİ KENT MERKEZİ)

GAZİANTEP (GAZİANTEP KÜLTÜR PARKI-MÜZE KOMPLEKSİ (ZEUGMA MÜZESİ), GAZİANTEP TARİHİ KENT MERKEZİ)

 

Mimarlık Bölümü 2. ve 3. sınıf öğrencileri (94 öğrenci) ile birlikte Prof.Dr. Aliye Senem DEVİREN, Öğr.Gör. Çağrı ÇAKIR, Araş.Gör. Emir ÇEKMECELİOĞLU, Araş. Gör. Benan DÖNMEZ tarafından 14-15 Mart 2019 tarihlerinde Şanlıurfa ve Gaziantep’e mimari teknik gezi düzenlenmiştir. Teknik gezimizde otobüsle ulaşımımızı desteklemiş olan Üniversitemiz Rektörlüğü’ne ve Üniversitemiz Sağlık Kültür Spor Dairesi Başkanlığı’na teşekkür ederiz.  Mimarlık Bölümümüzde eğitim ve öğretimin kalitesini arttırmayı amaçlayan projelerden biri olan teknik geziler, her eğitim-öğretim yılının güz ve bahar dönemlerinde, doğal ve yapısal çevreleri, yerlerin ekolojik-tarihi-kültürel unsurlarını, çağdaş ve tarihi mimarlık-mühendislik proje ve uygulamalarını yerinde tanıyarak mimari bilgi ve görgüyü arttırmak amacıyla, geleneksel olarak bölümümüz tarafından düzenlenecektir.

 

14-15 Mart 2019’da düzenlenen teknik gezimiz kapsamında öğrencilerin bu dönem mimari tasarım ve ilişkili dersler kapsamında Antakya tarihi kent merkezinde üzerine çalışmakta oldukları Antakya Gastronomi Akademisi ve Hatay Mimarlık Merkezi projelerine örnek oluşturabilecek yeni mimarlık uygulamalarının ve tarihi, kültürel bağlamda yakın coğrafyadaki çevrelerin gezilerek tanınması; tarihi-kültürel verilerin günümüz modern mimari uygulamalarına etkisinin ve tarihi kent merkezlerindeki mimari yapı-yakın çevre tipolojilerinin üzerine alan çalışmaları, kent ve doğal çevrede yer, mimari yapı tasarım-üretim süreçlerinde ekolojik denge unsurlarının yerinde incelenmesi yoluyla bilgi ve görgünün, ve dolayısıyla, eğitim-öğretimin kalitesinin arttırılması amaçlanmıştır.